دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۲۳:۰۱

با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی صورت گرفت
امضای نخستین تفاهمنامه همکاری علمی میان ایران و برزیل

باشگاه خبری فراساحل: ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد حمایت از تحقیقات سائو‌پائولوی برزیل (فاپسپی) جهت تقویت پیوند میان مراکز علمی دو کشور تفاهمنامه همکاری امضا کردند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین تفاهمنامه علمی کشور، بین ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و بنیاد حمایت از تحقیقات سائو‌پائولوی برزیل (فاپسپی) جهت تقویت پیوند میان مراکز علمی دو کشور و اجرای پژوهش‌های مشترک به همراه تبادل استاد و دانشجو در مطالعات "مغز و شناخت" امضا شد. براساس این گزارش، پس از مذاکرات متعدد میان اساتید و پژوهشگران برجسته دو کشور، در راستای سیاست توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد حمایت از تحقیقات سائوپائولوی کشور برزیل تفاهمنامه همکاری علمی منعقد کردند.


براساس این تفاهمنامه طرفین توافق کردند تا همکاری‌های علمی و فناوری میان پژوهشگران دو کشور را از طریق تامین بودجه پژوهش‌های مشترک خود در زمینه‌های موردعلاقه و نیاز دو کشور تا دستیابی به نتایج مطلوب را براساس برابری و منافع متقابل گسترش دهند. بنیاد حمایت از تحقیقات سائو پائولو برزیل (FAPESP) بزرگترین سازمان اعطای حمایت‌های پژوهشی در برزیل، سال 1960 در شهر سائوپائولو تاسیس شده است و اکنون به ریاست پروفسور دکتر سلسو لافر با بهره‌گیری از یک درصد بودجه ایالت سائوپائولو (بزرگترین ایالت برزیل) تاکنون در راستای توسعه علم و دانش فعالیت گسترده‌ای انجام داده است. در حاشیه مذاکرات اولیه برای عقد این تفاهمنامه پژوهشگران جمهوری اسلامی ایران و برزیل با حمایت ستاد علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانستند در همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی دوکشورحضور یافته و به تبادل نظر و همفکری بپردازند. این تفاهمنامه 20 آذر سال جاری برای مدت 5 سال توسط دبیر ستاد علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دکتر کمال خرازی و دکتر سلسو لافر برزیل امضا شد و از همان تاریخ به اجرا گذاشته شده است.



  کد خبر : 301
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :